Праграмныя задачы:
Адукацыйная:- вучыць прадухіляць небяспечную
сітуацыю з дапамогай ведаў асабістай бяспекі;вучыць дзяцей, па якім адрасе
звяртацца «Калі здарылася раптоўна бяда»
Развіваючая:- развіваць здольнасць рабіць высновы; замацаванне
ведаў дзяцей аб правілах бяспечных паводзін у розных сітуацыях, аб небяспечных
прадметах
Выхаваўчая:-выхоўваць у дзецях жаданне дапамагчы навакольным, калі
яны ў бядзе.
Дэманстрацыйны
матэрыял: ліст з разрэзанымі дэталямі чароўнага ключыка, карцінкі казачных герояў,
ілюстрацыя да казцы «Коткін дом», галаўныя ўборы дыспетчараў экстраных службаў
выратавання, тэлефоны, карцінкі электрапрыбораў, мяч, небяспечныя прадметы,
аптэчка, скрыню.
Метады:
Наглядны: паказ, сузіраньне малюнкаў;
Слоўны: пытанні педагога, моўная гульня з мячом;
Практычны: сітуатыўная гульня - гутарка.
Ход
занятка:
(Выхавальнік паказвае канверт з лістом, адрасаваны
дзецям старэйшай групы.)
«Добры дзень дзеці, я ведаю вы любіце казкі. У
маёй казачнай краіне многія героі трапляюць у бяду, бо не ведаюць, як правільна
сябе паводзіць у розных сітуацыях! Навучыце іх калі ласка! Ключык я вам
пасылаю!
Фея казак. »
Тут у канверце ляжаць дэталі ключыка. Яго
зачаравала злая вядзьма, для таго, каб яго вызваліць ад чар трэба, адгадаць
назву казкі, дзе героі трапілі ў бяду, не ведаючы, як сябе паводзіць. За
правільны адказ вы атрымаеце дэталь ключыка і зможаце яго раскалдаваць.Выхавальнік
задае пытанні па казках: (за кожны правільны адказ дзеці атрымліваюць дэталь ад
ключа і збіраюць яго)
·
Гэты герой трапіў у бяду, таму што адправіўся адзін
шпацыраваць без дарослых. («Калабок»)
• У гэтай казцы іх з'елі, таму
што яны адкрылі яму дзверы. («Воўк і 7 казлянят»)
• Яго скрала ліса, таму што ён
стаў размаўляць з незнаёмкай, а ратаваў яго кот. («Кот, певень, ліса»)
• А гэты герой паверыў
падманшчыкам кату Базіліо, лісе Алісе. («Прыключэнне Бураціна»)
• Гераіня гэтай казкі трапіла ў
бяду, таму што размаўляла з ваўком і распавяла, дзе жыве бабуля. ("Чырвоная
Шапачка")
·
А ў гэтай казцы
сястра пакінула брата без нагляду, а сама пайшла шпацыраваць. («Гусі -
лебедзі»)
Малайцы! Цяпер
у нас ёсць ключык ад казачнай краіны і мы можам туды патрапіць 1, 2, пакружыся, у краіне казак апыніся »У казачнай краіне нас сонейка сустракае.
Глядзельная гімнастыка
Сонейка з хмаркамі ў хованкі гуляла,
Сонейка хмаркі - лятучкі лічыла (кругавыя кручэння
вачыма)
Шэрыя хмаркі, чорныя хмаркі (налева - направа)
Лёгкіх 2 штучкі (уверх, цяжкіх 2 штучкі (уніз)
Хмаркі пахаваліся, разварочваліся не стала
(заплюшчыць вочы)
Сонца на небе ва ўсю засвяціла ( памiргаць).
Выхавальнік паказвае малюнкі казкі «Коткін дом». Вы даведаліся гэтую казку?
Як называецца?Што здарылася ў гэтай казцы? (У коткі згарэў дом)Як вы думаеце
чаму? (У коткі былі госці, яны весяліліся, пакінулі дзверцы печы адчыненай,
агонь трапіў на дыван запаліў яго, папоўз на фіранкі і ўзнік пажар).Хто памятае
урывак з гэтай казкі? (... распавядае ўрывак).
Кошка выскачыла, вочы вылупіўшы, чаму? (Яна
разгубілася, спалохалася)
А хто не
разгубіўся? (Курыца, яна ўзяла вядро вады заліваць пажар)
А ці можна яшчэ чымсці затушыць агонь? (Можна засыпаць пяском, зямлёй)
А што ж павінна была зрабіць котка, калі выявіла
пажар? (Патэлефанаваць па тэлефоне 101 або 112, і выклікаць пажарных)
І што не
забыцца сказаць?
Выхавальнік: Малайцы! Давайце з вамі ўспомнім, якія
службы выратавання, і нумары тэлефонаў гэтых службаў вы ведаеце. (Адказы
дзяцей). А зараз мы абыграем сітуацыйную гутарку «Калі здарылася раптоўна бяда».
Трое дзяцей садзяцца на абазначаныя
месца сваёй службы (міліцыя, пажарная
частка, скорая) і побач стаіць тэлефон, па якім яны прымаюць выклік. А астатнія
дзеці падыходзяць да тэлефона стацыянарнаму і набіраюць нумар тэлефона службы
выратавання дзе гавораць што адбылося і з кім.
Выдатна ў вас усё атрымалася.
Адпраўляемся далей?Наступнае заданне «Адгадай загадку»
- Ёсць у мяне ў кватэры робат.
У яго велізарны хобат.
Любіць робат чысціню
І гудзе, як лайнер "ТУ"
Ён ахвотна пыл глынае,
Не хварэе, ня чыхае. (Пылісос)
- Я не хвастая скажу:
Ўсіх сяброў памалажу!
Ідуць да мяне маркотныя -
З змаршчынкамі, са складкамі,
Сыходзяць вельмі мілыя -
Вясёлыя і гладкія!
Значыць, я надзейны сябар,
Электрычны ... (Прас)
- Полюбуйся, паглядзі -
Полюс паўночны ўнутры!
Там зіхаціць снег і лёд,
Там сама зіма жыве.
Назаўжды нам гэтую зіму
Прывезлі з крамы. (Халадзільнік)
- А вось гэты так падобны
На прапелер самалёта.
Не лётае? - ну і што ж!
У яго свая праца.
Свой матор ні на імгненне
Ён круціць не стамляецца,
У гарачым, душным памяшканні
Свежы вецер стварае! (Венцелятар)
- А яна бельё сцірае,
У побыце вельмі дапамагае,
Сама ваду налівае,
Памыць, вылівае.
Прапалоща, аджме,
Час цікае, ідзе,
Толькі праграму ёй задай,
Парашка для мыцця дай.
Вось такая, брат, карціна,
Гэта -... (Сціральная машына.)
- Гэты электрапрыбор
Я не бачыў да гэтага часу.
У ім сагрэецца ежа
Без адмысловай працы.
Ён рыхтуе смачна вельмі
І не доўга, між іншым.
Падабаецца мне новая
Печ .... (Мікравалноўка)
- Хоць замест сэрца ў ім матор,
Але ён - ня бессардэчны.
Так, з ім бурклівы размова,
Але адзін ён - бездакорны:
Каб стаў выдатней Ваш аблічча,
Ён зробіць кладку,
Падсушыць валасы Вам ўмомант ...
Пра каго мая загадка? (Фен)
Малайцы, ўмееце адгадваць загадкі. А як адным
словам называюцца ўсе гэтыя прадметы? (Адказы дзяцей). Ці можаце вы падказаць
нашым героям правілы абыходжання з электрапрыборамі. (Адказы дзяцей). Малайцы,
выдатна папрацавалі!
Выхавальнік: Прапаную вам
пагуляць у гульню «Калі ўзнік пажар» (Гульня з мячом, мяч па крузе, які грае
павінен прадощжыць апошняе слова верша).
·
Раз, два, тры, чатыры - у каго пажар у .... ? (Кватэры)
·
Дым слупам падняўся раптам. Хто не выключыў .... ? (Прас)
·
Чырвоны водбліск пабег. Хто з запалкамі .... ? (Гуляў)
·
Помні, кожны грамадзянін, гэты нумар .... (101)
·
Дым ўбачыў - Не марудзь. І пажарных .... (Выклікай)
·
Гэта ўсім павінна быць ясна, што жартаваць з агнём ....
(Небяспечна)
Пагулялі! Сядайце на стульчыкі. А
вось яшчэ адна казачная гераіня. Даведаліся? (Чырвоная Шапачка)
Што здарылася з героямі гэтай
казкі? (Воўк з'еў бабулю і Чырвоную Шапачку)
А вы ведаеце гэтая трагедыя б не адбылася калі
б Чырвоная Шапачка і бабуля ведалі аб асабістай бяспекі на вуліцы і дома.
Давайце скажам якія правілы бяспекі парушылі Чырвоная Шапачка і бабуля.
(Чырвоная Шапачка загаварыла з ваўком і распавяла, дзе жыве яе бабуля. А бабуля
сказала ваўку як адкрыць дзверы.)
Давайце
сфармулюем правілы асабістай бяспекі на вуліцы і дома.
1. Нельга размаўляць на вуліцы з
незнаёмымі людзьмі.
2. Нельга адкрываць дзверы калі
дома адны.
3. На ўсе пытанні і просьбы
незнаёмца адказвай няма.
4. Калі ў дзверы тэлефануе
паштальён, слесар, лекар усё адно не адкрывай. Злачынцы могуць пераапрануцца ў
любую форму.
Вось цяпер я думаю Чырвоная Шапачка будзе
паступаць правільна.
А вось яшчэ адна гераіня казкі,
Выхавальнік паказвае ілюстрацыю да казкі. Пазналі яе? (Спяшчая красавіца).
Што здарылася ў гэтай казцы? (Прынцэса не
паслухалася забароны караля, ўкалолася верацяном і заснула вечным сном).
Давайце ўспомнім якія небяспечныя
прадметы вы ведаеце? (Піла, сякера, малаток, нож, іголкі, кнопкі, таблеткі,
шпрыц, градуснік)
Дзеці паглядзіце, у мяне на стале
шмат усялякіх прадметаў. Паглядзіце якімі нельга карыстацца катэгарычна без
дарослых? (Піла, малаток, цвікі,
таблеткі, шпрыц). А якімі прадметамі можна карыстацца з асцярожнасцю? (
відэлец, нажніцы)
Для бяспекі ўсе гэтыя прадметы
трэба прыбіраць на свае месцы.
Дапамажыце мне іх раскласці.(Дзеці раскладваюць
прадметы ў патрэбнае месца для захоўвання дзе павінен ляжаць той ці іншы
прадмет.)Інструменты (У скрыню).Таблеткі (У аптэчку)
Ну вось я думаю, што нашы героі
цяпер у бяспецы - яны, ведаюць, як паступаць!
А нам пара ў групу, у групе мы
намалюем плакат «Што можна, што нельга» і пошлём яго ў казачную краіну! «1, 2
пакружыся ў нашай групе апыніся! »Ну, вось мы ў групе!
Падвядзенне
вынікаў занятка:
Вам спадабалася наша падарожжа?
Я спадзяюся, што вы таксама запомнілі ўсе правілы,
якія мы з вамі паўтарылі і будзеце іх выконваць разам са сваімі бацькамі.
Дзякуй!